sobota 20. října 2018

Kruté uvědomění


Už je tady zase ten říjen. Měsíc, ve kterém, již několik let, začíná vánoční sezona. V obchodech už to jede naplno a my pomalu plánujeme co všecko je potřeba zařídit, poklidit a objednat, kolik druhů cukroví letos napečeme a o jaké dárky napíšeme Ježíškovi.

Opět jsem kapánek pozadu. Teprve včera jsem uklízela letní obutí a nějak jsem nemohla najít své plážovky. A pak jsem si vzpomněla …


Okradli mě.
V Turecku na pláži.
Krádež je hřích.
Nepřišla jsem o peníze, ani o doklady, ani o osušku, dokonce ani o Štěpu. Přišla jsem o boty. Mé milované bílé plážové najky s čudlíkama ve stélce, jsou pryč.

A tak se večer vracím z pláže do hotelu bosa.

„Ať jí zčernají nohy!“ pomstychtivě přeji neznámé hříšnici, která odkráčela v mých plážovkách, když capkám po hotelové dlažbě a v tom je uvidím - černé nohy. A támhle ještě jedny a další. Rozhlédnu se kolem. Černých nohou je plný hotel, plné Turecko.

Ráno zmateně hledám, než si uvědomím, že mé oblíbené střevíčky už vlastní někdo jiný, ale pak vklouznu do žabek a vyběhnu na pláž přivítat další dovolenkový den. Přeci si nebudu kazit těch několik málo dní u moře ztrátou jedněch starých pantoflí.

Chvilku si fotím vlnky, chvilku se ráchám a chvilku jen tak sedím a civím do dálky na bílou pramičku, když se najednou na hladině zaleskne něco, co tam tak úplně nepatří. Vypadá to jako kamínky z mých žabek, říkám si v duchu a dál se kochám pohledem na blankytný obzor. „Ty jsou moje!“ spontánně se mi vydere z hrdla a už se chystám skočit do vln, zachránit mé poslední boty, které s sebou mám. Pozdě. Zhouply se na vlně a jsou fuč. „I ty? Víš, že krádež je hřích?“ pronesu zklamaně směrem k moři, které si rozjařeně šplouchá, jako by se nic nestalo.

A tak se ráno vracím z pláže do hotelu bosa.

Sedím na balkoně s šálkem pravé turecké kávy z automatu a přemýšlím. Sluneční paprsky se odrážejí od mořské hladiny, která spolykala mé poslední obutí a v tom mi to dojde.
To uvědomění je kruté.
Jediné, co na mě ještě stojí za hřích, jsou sluncem, mořem a větrem ošlehané, několik let staré, prošlapané pantofle.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PS: Já mám tedy jasno, o co si napíšu Ježíškovi. Nové letní botky jistě za hřích nestojí, tak snad mi nějakou dobu vydrží. 


Žádné komentáře:

Okomentovat