sobota 17. února 2018

Ach ty přitažlivé rozdíly

   


    Hanka mi poslala návod. Jen tak, pro zajímavost, jako co já prý na to. Mám li být konkrétnější, šlo o jakousi nabídku knihy, která obsahuje návod. Návod na nás – na ženy.

    Taky vás to vyděsilo? Mně tedy pořádně. Jsem snad nějaký vysavač, aby na mě můj chlap potřeboval návod?  A co víc, návod tak dlouhý, že vydá na celou knihu? Knih přečtu myslím poměrně dost, ale ještě nikdy jsem nepřečetla žádný návod.            A protože „podle sebe soudím tebe“ (já vím, že se to nemá), předpokládám, že většina lidí návody nečte. Už jen ten „název" NÁVOD je odrazující.

    Pamatuji si, že před několika lety jsem zoufale toužila objevit přeci jen jeden jediný návod, který bych si výjimečně určitě přečetla. Návod na své dítě. Návod na dítě s ADHD, poruchou opozičního vzdoru, negativismem a emoční labilitou. Tenhle "koktejl", který si můj syn "nakoupil" se mi léta zdál nezvladatelný, jedovatý, vražedný. Přečetla jsem stohy knih na dané téma, ale žádný konkrétní návod jak přistupovat zrovna k tomu mému dítěti, jsem stejně neobjevila. A to je dobře. Načerpala jsem určitě spousty praktických rad, které jsem se snažila uvést do praxe. Některé fungují, jiné fungovaly chvilku a většina z nich nefunguje vůbec. Cestu jsem nakonec musela najít sama. 

    V nabídce, která přistála v mé elektronické schránce, jsem se dozvěděla, že pokud si muži právě tuto knihu přečtou, zjistí, proč se ženy chovají v každé fázi menstruačního cyklu jinak a jak se tedy mají chovat oni k nám a jak toho všeho mohou využít. (To jako fakt?!?!)


Tak např. jak se chovat k ženě v ovulační fázi:
-       mluvit s ní
-       být s ní
-       spát s ní
-       být romantický
-       chválit jí
-       užívat si její krásu a sex appeal
    Jsem ženou už bezmála půl století (ano, nestydím se za to) a jedno vím naprosto přesně: Je mi úplně jedno, v které fázi svého cyklu se právě nacházím, protože to, aby se ke mně můj muž choval ohleduplně, citlivě, láskyplně, něžně, romanticky, aby se mnou byl, mluvil, spal a užíval si mojí krásu a sex appeal, chci v KAŽDÉ fázi svého cyklu.

    Ano, my ženy jsme možná složitá stvoření a muži možná mívají někdy problém nám porozumět a pochopit nás, ale přiznejme si upřímně, že to platí i opačně. Sama mívám občas problém svého muže i své syny pochopit a to jsem si jistá, že žádným menstruačním cyklem žádný z nich neprochází.

    Nechápu např., že při návštěvě cizího města (země, lesa …) můj pan božský nepotřebuje navigaci, zatím-co já s ní běhám po Praze občas ještě dnes. Nechápu, že při převodu jednotek, např. při uvedení jakéhokoliv množství tekutiny v dm3, si dané číslo okamžitě převede do odpovídajícího množství v litrech, zatím co mě musí polopatě vysvětlit, kolik konvic čaje to je. Nechápu, že když otevře kapotu mého právě zdechlého auta, ví hned, kde je problém. Nechápu, že nerozezná tmavě červenou od vínové. Nechápu, že čte knihy, které se mně nelíbí. Nechápu, že se zaujetím sleduje krváky, ve kterých stříká krev přes obrazovku až do našeho obýváku, ale u dojáku, ze kterého stříkají emoce přes obrazovku, až do našeho obýváku, neukápne ani slzu. Nechápu, jak to, že vaří líp než já, ale taky nechápu, že když uvaří, musím já pak v kuchyni půl dne gruntovat. Nechápu, že si opravdu nevšiml toho mastného fleku velikosti traktorového kola, který se nějak objevil na jeho nové bundě a nechápu, že vůbec, ale vůbec netuší, kde se tam ten flek vzal. Nechápu milion věcí, které dělá, a nechápu, proč je tak dělá, protože já bych je určitě udělala jinak. Ale nechci návod. Chci ho nechápat, protože ta nepochopitelnost, ta jinakost, mně na mužích velmi přitahuje.

   
    A není právě tohle na vztahu muž – žena to vzrušující? Neláká nás na opačném pohlaví (krom vymodelovaných tricepsů, bicepsů, břišáků, zadku, chemie a sexuální přitažlivosti) právě TO neznáno? To co je pro nás nepochopitelné, to, co je nám neznámé, to, čemu chceme přijít na „zoubek“ a nahlédnout alespoň lehce pod pokličku opačného pohlaví? Nelákají a nevzrušují nás právě ty rozdíly?  

    Líbí se mi být nepochopitelná. Baví mně to, co je na mně pro mého muže tajemné, ať už je to má osobnost jako taková, nebo můj cyklus, zkrátka cokoliv, co patří k mému ženství. Kam se vytratí naše ženské kouzlo, když na nás naši muži obdrží  v obřadní síni, společně s oddacím listem návod?

    Chvíli jsme s Hankou na toto téma diskutovaly a došly jsme k jasnému závěru. Stačí držet se několika základních pravidel:

1.    Tolerovat
2.    Chválit
3.    Mluvit
4.    A to nejdůležitější – MILOVAT
Oboustranně!!!
Jo a taky
       5.  Psát SMS.

    Jo, jo, jo, jasně, že někdy chceme ještě trošku víc, ale to přeci správný chlap, ten, který nás opravdu miluje, zvládne i bez návodu. Ostatně, na toto téma se i tady, na mém blogu, pár článků najde.
---------------------------------------------------------------------------------------------

PS: Takže Hani, co já na to? No, myslím, že je dobře, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše.
PPS: Pánové, i ten nejdelší návod na ženy je vám na nic. Stejně nás NIKDY NEPOCHOPÍTE.



Žádné komentáře:

Okomentovat