sobota 3. února 2018

Jak jsem se úspěšně integrovala

    Starý strom se prý nemá přesazovat. Jenže – někdy nás vítr zavane někam, kam jsme vůbec neplánovali a je mu jedno, zda jde o proutek, který lze ještě ohýbat, nebo jestli už nám opadává listí. Mě vichřice odvála z malého města do trošku většího (tak, o dost většího), ve kterém už asi úplně nezakořením, ale pokouším se alespoň neuvadnout a nějak zapadnout mezi ostatní stromy. Zkrátka, potřebuji se nějak „sociálně integrovat“. Jelikož jsem žena, je jasné, že na moji integraci, je nejméně připravený můj šatník. Potřebuju nové listí!


    Moje první sonda po módních hitech probíhá v MHD. Jednak proto, že zde trávím poměrně dost času a taky proto, že předpokládám, že MHD se pohybují většinou lidé s podobnými příjmy, jako jsou ty mé, milionáři sockou nejezdí. Aspoň myslím. - Tédy, tamten kluk má fakt šílený ponožky. Takovou divočinu jsem snad nikdy neviděla. Jak v tomhle může jít mezi lidi? - Taky je to dobrá příležitost naučit se „dívat se kolem sebe“. Tohle mi dřív moc nešlo, občas mi někdo vyčetl, že jsem ho na ulici přehlédla, nepozdravila či přímo ignorovala, a tak se snažím prostě koukat. A pořídím si na to nové brýle. Sluneční!

    Potřebuju džíny. Ty drblý a s kytičkama. Chvíli zvažuji, jestli je to pro můj věk vhodný model, ale ta holka na protějším eskalátoru, ta, co vypadá starší než já, je má taky a očividně jí to nevhodné nepřijde. – A ta puberťačka, co si s ní tak hlasitě vypráví, má každou ponožku jinou. Ti Pražáci jsou vážně švihlí.- Boty. Boty potřebuju. Nutně!

    V oblíbené kavárně se to lidmi jen hemží. Výborná příležitost pro pozorování. Schovám knížku i mobil a koukám, kde se co šustne. Mladík v obleku mi trošku připomíná mého syna. Je to fešák (pochopitelně, jinak by mi syna nepřipomínal). Má sice košili s růžovým proužkem, ale ten oblek mu vážně sluší a má – růžové ponožky. No, tak nakonec to nevypadá úplně blbě.Taky kabelku potřebuju.

    Zaspali jsme. „Snídat dnes nestíháme, cestou sníš sušenku,“ pokřikuji na Štěpu. „Hlavně se oblíkej, dělej, přijdu pozdě do práce!“ Časový skluz vyrovnáváme jen tak-tak, v tramvaji zběžně kontroluji Štěpovo oblečení. Triko sice včerejší a se vzorkem oběda z předešlého dne, ale pro jednou se to nezblázní, hlavně, že si vyčistil zuby, vzal si čisté prádlo a ponožky - ??? Ne, to ne, to nemůže být pravda. „Ty tele, ty máš každou ponožku jinou?!?“ vykřiknu, ale na mrákoty není čas, tramvaj právě zastavila před jeho školou. Vystrčím tedy syna směrem ke vzdělávacímu ústavu a jeho ponožky i ucintané triko okamžitě pouštím z hlavy. Nějaké nové šatičky by taky nebyly úplně od věci. Za ten stres si je snad i zasloužím, no ne?



Do školy přibíhám téměř se zvoněním. Kafe nestíhám, to zas bude den. Kolegyně už je ve třídě a moc jí to sluší. Dnes má tričko s červeným proužkem (miluje proužky), drblé džíny s kytičkama (fakt jsou boží) a - červeno- bílé pruhované ponožky. Hmmm, je to celkem vtipný, docela se mi to líbí. Vlastně - vypadá to úžasně. 

                                   Potřebuju barevné ponožky!!!



------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PS: Mám je! „Teď už jsme skoro Pražanda“, píšu své kolegyni večer zprávu a pro potvrzení jí posílám foto mých nohou v nových ponožkách. Odpoví obratem: „Úplná.“
PPS: Taky Ježíšek nezklamal a vybavil mě dalším módním kouskem.
Myslím, že má integrace probíhá zatím úspěšně. 


Žádné komentáře:

Okomentovat