sobota 2. března 2019

Hodinka v bufetu


Každé úterní odpoledne sedím v bufetu hlubočepského plaveckého bazénu a čekám. Štěpa má trénink plavání. V malém bufetu je asi 6 stolečků, natěsnaných co nejblíže k sobě a vždy plně obsazených dalšími čekajícími rodiči, především maminkami.


Na tuto čekací hodinku se vždycky dost těším, je to totiž chvilka, kdy můžu jen sedět a nic nedělat. Nepřemýšlet, nevychovávat, nehlídat, nemluvit, nenakupovat, neuklízet. Logicky jsem jí tedy pojala jako hodinku relaxační. V ruce knížku, na stolku bufetové capuccino a něco „malého“ k tomu. Otevírám knížku a těším se na pokračování příběhu, jenže písmenka na stránce mi dnes nějak poskakují a různě se melou a mé soustředění poletuje kdesi po bufetu a dost možná ještě dál. Začínám tušit, že ze čtení tentokrát asi nic nebude.

„Franta začal chodit do posilovny. Doufám, že kvůli mně,“ slyším jednu ze čtyř maminek sedících u vedlejšího stolku.
„No jasně že jo, ten by ti nezahnul.“
„Naše mladá měla na výzo dvojku z matiky. Pořád jí nejde ta násobilka.“
„To učitelka taky mohla přimhouřit oko, ne, když má jinak samý.“
„Taky bych měla začít cvičit.“
„Tchýně jede za měsíc do lázní. Budu 6 týdnů vařit i pro tchána. Pfff, to zas bude ...“
Dámy, jedna přes druhou, melou páté přes deváté a při tom všecky stíhají obsluhovat své mobily.
„Tedy holky, to jsme dopadly, čumíme tu do mobilů jak puberťačky v metru,“ zareaguje jedna z nich.
„No a? Aspoň je vidět, že jsme ještě mladý, jsme mladá generace,“ pronese ta nejstarší (odhaduji) a vrhne pohrdavý pohled na mé ruce svírající knížku, kterou nečtu, protože poslouchám cizí (jejich) rozhovor.

Na malý okamžik se cítím … ani nevím. V rozpacích? Trapně?
A proč vlastně? Proto, že poslouchám cizí hovor, nebo proto, že místo mobilu mám knihu a jsem tedy stará? Pravda, nejsem zrovna stejná generace jako mobilující matky, jsem možná o nějaký ten rok starší, jenže věc, kterou svírám v ruce, mě v jejich očích očividně odsunula mnohem dál. Až k předčasnému důchodu.

Ovšem, já vím své. Milé nevyzrálé matky, jsem teprve ve středním věku, mé stáří začne až za 30 let. Najednou si uvědomím, že se usmívám. Vůbec se necítím v rozpacích, ani trapně, ani staře. V klidu se tak schovám za "svojí" Třeštíkovou a konečně se mi podaří zkrotit neposedná písmenka. Potřebuji dočíst aspoň kapitolu, než Štěpovi skončí trénink. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PS: Také umím hrát hry na mobilu. Fakt! 😉

Žádné komentáře:

Okomentovat